Saturday 12 January 2013

Android jelly Bean

Kalau entry yang lepas, AQ buat pasal AQ punya HP Android II yang aku beli kan...Untuk pengetahuan korang, seperti yang AQ cakap, walaupun HP tu aku beli dgn harga yang murah, tp ia dilengkapi dengan Sistem Android yang terkini iaitu Android Jelly Bean. Org asyik tgk HP aku dan check dlm system lepas tu diorg ckp Wow!! Guna android Jelly Bean....aku x faham sngt pasal jenis2 Android....so, aku pun research la dalam tenet...bukak Google dan akhirnya aku jumpa jenis2 Android yang ada...untuk post kali ni aku cuma nak ceritakan pasal kelebihan Android Jelly Bean.






  1. Google Now. Fitur yang memberikan informasi kepada penggunanya dalam bentuk kartu-kartu informasi yang mempresentasikan beberapa jenis informasi yang berbeza-beza seperti cuaca, lokasi,  dan sebagainya. 
  2. Notifications. Pemberitahuan jika anda menerima sms, atau email dari orang lain lalu menampilkan pilihan ”quick reply” yang memungkinkan anda untuk terusteply tanpa harus masuk ke menu pesan. Atau anda juga boleh terus menelefon ketika anda menerima email masuk. 
  3. Google Assistant. Fitur berbasis perintah suara ketika anda ingin mengirim sms, email, menelepon dan sebagainya. 
  4. Face Unlock dengan Liveness Check. Fitur membuka kunci layar dengan wajah dan untuk mengecek kebenarannya harus dengan mengedipkan mata. 
  5. Screen Capture. Mengambil tampilan yang sedang dibuka untuk diedit dan kemudian membagikan lewat email dan jejaring sosial. 
  6. Say It Offline. Fitur yang dapat mengkonversi ucapan ke dalam teks tanpa harus terhubung dengan koneksi data operator atau WiFi. 
  7. Smart Widget. Ketika anda akan menambah widget ke halaman utama maka widget lain akan segera bergeser secara otomatis untuk memberi ruang kepada widget yang baru. 
  8. Mematikan Notifikasi aplikasi tanpa menghapusnya. Jika anda terganggu dengan notifikasi atau pemberitahuan dari sebuah aplikasi, anda dapat mematikan notifikasi tanpa harus melakukan proses uninstal aplikasi tersebut dengan beberapa langkah. 
  9. Efek Hujan Jelly Bean. Selain fungsi serius, Anda juga bisa mendapatkan efek hujan jelly bean untuk hiburan atau bersenang-senang. 
  10. Barrel Roll. Fitur yang menampilkan efek menggelinding dari halaman situs yang dikunjungi layaknya sebuah roda. 

P/S : Kelebihan semua maklumat ni aku copy dari satu blog ni...nama blog tu aku lupa dah....tp blog dari indonesia.


9 comments:

  1. la dh xpakai android dah..hehee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. datang sini dari blog hazwan,, kih3

      Delete
    2. Nurmujahidah Ismail@tq ye sbb sudi jengok2 blog ni

      Delete
  2. gua datang sini dari blog hazwan untuk support lu, hehehehe
    salam kenal.. suke tak suke tak suke tak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aQu Mad@ thnx for support...boleh la bagi cadangan dan pendapat untuk memantapkan lagi bolg ni... :)

      Delete
  3. Aku bukan android user jugak... sedeh. ha3..

    dtg sini dr blog hazwanhairy.. member ko tu dia retis ok.. semoga suatu hari ko boleh jadi mcm dia.. retis yg ramai peminat.. kbai


    happy blogging :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hafiz hafizol@ thnx for support...boleh la bagi cadangan dan pendapat untuk memantapkan lagi blog ni... :)

      Delete
  4. kat blog kina ade bbm..bukan blackberry massage...xp bluebary massager..hahahahaha....


    singah sini dari blog hh:)

    ReplyDelete
  5. Salam perkenalan dari blog bang long Hairy..x faham la dengan function jelly bean tu.. pening nak guna..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Iklan Di Bawah

OH Blog